tirsdag 30. september 2008

Tokyo!

For en bok! Fantastisk! Jeg er så imponert over hvordan forfatteren klarer å flette sammen dagboka til den gamle kineseren og den unge engelske jentas historie. Og aller mest imponert er jeg over hvordan hun ikke faller for fristelsen til å legge ut om Greys oppvekst. Den må jo ha vært verre enn noe av det som fortelles om krigsovergrepene... Gleder meg til å diskutere hvordan og hvorfor Grey har blitt som hun er (det er i alle fall det jeg synes er det mest interessante i denne boka).

Men at det er samme forfatteren som har begått den halvdårlige Pig Island, overrasker meg stort...

1 kommentar:

Nina Eidsten sa...

Svend elsket denne boka, mens jeg, Nina, likte den ikke spesielt godt. Jeg synes jenta var for markverdig og for ikke å snakke om det miljøet hun havnet i.